Functionalitati Aplicatie

Functiile puse la dispozitie de programul NoviCAR au fost grupate pe categorii si sunt prezentate in aceasta pagina.

Modulul de Contabilitate la Fise Membri

Incasarile si procesarea imprumuturilor sunt parte integranta din sistemul de contabilitate. Definirea de fonduri este flexibila si transparenta (se pot transfera sume intre fondurile unui membru sau intre fondurile unor membri diferiti). Fiecare fond contine la randul sau operatii (incasare sau plata). Structura fondurilor si operatiilor nu este fixa, ci dimpotriva, flexibila pentru a acoperi cat mai multe situatii posibile. Atat fondurile cat si operatiile pot fi configurate de utilizator.
Sistemul permite urmarirea incasarilor si platilor din fiecare fond in parte, fiecare tranzactie fiind asociata unui fond. Se asigura o gama larga de rapoarte financiare precum balante, incasari si plati, debite/credite pentru fiecare fond in parte. Situatiile de balante si fisa fondului pot fi generate pe orice perioada, definite de utilizator.
Fondurile suporta introducerea de operatii financiare cu data anterioara sau viitoare, balantele reflectand aceasta schimbare in operarea datei. De asemenea, operatiile financiare pot fi anulate sau modificate. Se fac verificari in timp real cu privire la debit/credit si asupra corectitudinii sumelor introduse.

Managementul imprumuturilor

Sistemul permite pe langa adaugarea si modificarea imprumuturilor, ajustarea metodelor de calcul a dobanzii (metode multiple si flexibile de calcul), frecventa platilor, plata minima sau maxima sau data minima sau maxima pana la care se plateste/incaseaza o suma, adaugarea de giranti.
O atentie deosebita se acorda urmaririi girantilor pentru fiecare imprumut in parte (numarul minim/maxim de giranti, numarul de imprumuturi pe care le detine fiecare girant, eventualele restante sau risc financiar). De asemenea, sistemul permite ca girantii sa fie membri ai organizatiei sau non-membri.
Sistemul emite avertizari in cazul in care un imprumut nu este platit la timp (numarul de rate restante pentru care se emite avertizari este configurabil). De asemenea se acorda un scor imprumutului si membrului in functie de situatia financiara a acestuia, de un istoric al creditelor achizitionate, precum si de eventualele restante sau cotizatii.

Monitorizarea Incasarilor si Platilor pentru Fonduri

Modulul de incasari si plati este complet integrat cu cel de informatii despre clienti (fisele membru), fiecare schimbare fiind imediat reflectata in contabilitate. Sistemul permite adaugarea si modicarea de sume, stabilirea unui minim si maxim pentru fiecare fond si operatie, peridiocitatea incasarilor sau retragerilor, cuantumul taxelor si al sumelor bonus.
Fondurile pot fi mostenite si se pot urmari informatii cu privire la beneficiar in caz de deces sau incapacitate. Sistemul permite transferul de sume dintr-un fond in altul, de la acelasi membru sau de la un membrul la altul.

Informatiile privind identificarea membrilor

Sistemul permite inregistrarea unui numar mare de date personale pornind de la nume, informatii despre familie, varsta, sex, adresa, precum si informatii financiare (pensie, salariu, etc.), date cu privire la angajare etc. Aceste date de identificare pun la dispozitie situatii stastistice cu privire la varsta, regiune, activitate, etc. Fiecare membru primeste un cod unic de inregistrare (cod de bare – tiparit pe fisa individuala) ce permite urmarirea acestuia indiferent de schimbarile survenite in datele de identificare (nr. fisa, nume, serie de buletin, transfer de la o filiala la alta, etc.).
Aceste date de identificare sunt complete configurabile de catre utilizator, si pot fi introduse sub forma de text, suma, data, bifa (da sau nu). De asemenea sistemul pune la dispozitie o librarie electronica unde se pot stoca poze, semnaturi sau documente scanate sau fotocopiate. Sistemul are in centru membrul cu informatiile sale, iar la acesta se pot adauga fondurile si nu invers.

Extindere

Sistemul este modular iar scalabilitatea acestuia permite folosirea unui numar de la 1-100 de statii de lucru si mentinerea unui numar mare de membri de pana la 100.000 simultan, fara a reduce din performantele sistemului.

Flexibilitatea imprumuturilor

Sistemul permite folosirea mai multor moduri de calcul al dobanzii si tipuri de imprumut. De asemenea, sistemul permite o returnare flexibila a imprumutului: prin sume fixe (rata fixa) sau returnare anticipata etc.Dobanda la Imprumut poate fi incasata la emiterea imprumutului sau ca suma fixa lunara. Utilizatorul poate defini penalizari pentru neplata sau perioade de gratie. Sistemul permite ca un membru sa poata avea mai multe imprumuturi in derulare, permite, de asemeni, refinantarea unui imprumut sau transferul acestuia de la un membru la altul.
C. Utilizare

Usurinta in utilizare

Invatarea sistemului nu ia mult timp si se poate face pe loc (la sediul clientului). Documentatia oferita este actualizata cu fiecare versiune. Se ofera ajutor online bazat pe un motor de cautare, iar temele de interes sunt marcate prin link, precum si manual in format electronic.
Utilizarea sistemului este intuitiv si usor de inteles iar erorile se pot corecta usor. Orice inregistrare introdusa gresit se poate corecta ( de ex. rata de imprumut, dobanda, suma cotizatiei etc.).
Sistemul nu se blocheaza aleator sau atunci cand se introduce date gresite (date care ies din parametri sau sume) ci avertizeaza utilizatorul cu privire la eroare si il determina sa introduca valoarea corecta.
Sistemul este usor de instalat si intretinut, instalarea este automata (setup) si intuitiva.

Interfata cu utilizatorul

Sistemul are o interfata grafica agreabila, folosind skin-uri configurabile. Proiectarea ferestrelor si a meniurilor este logica si consistenta. Utilizatorii pot avea sau nu acces in functie de drepturile de securitate detinute (de ex. un utilizator poate avea acces la introducerea de fise membru, dar sa nu aiba acces la adaugare/modificarea imprumuturilor). Sistemul de drepturi este organizat pe grupuri de utilizatori, profile (cumul de operatii la care un utilizator are acces).
Sistemul permite introducerea rapida a datelor (de ex. incasari si plati, fisa membru, cerere de imprumut etc.) folosind numai tastatura.
D. Situatii/Rapoarte

Contine o varietate de rapoarte – balante pe membru, pe fiecare fond in parte, pe filiale, balante anuale si trimestriale, cerere imprumut, giranti imprumut, fisa membru, rapoarte pe zile, sau pentru corectie a erorilor etc. Fiecare raport este configurabil (coloane, date tiparibile, antet, subsol, totaluri si subtotaluri, asezare in pagina etc.). Rapoartele pot fi generate individual (pentru un anumit membru sau fond) precum si pe filiala. Rapoartele pot fi stocate electronic pentru o vizualizarea ulterioara, printate in diferite formate (A4, A3) sau salvate ca fisiere PDF, DOC sau Excel.

E. Administrare si support

Securitate
Sistemul pune la dispozitia utilizatorilor accesul pe mai multe niveluri pentru fiecare meniu. Astfel fiecare utilizator sau grup de utilizatori poate accesa unul sau mai multe meniuri.
Accesul in sistem se face pe baza unei parole si a unui utilizator. Fiecare operatie efectuata de utilizator se pastreaza intr-un jurnal (log) ce poate fi consultat in orice moment pentru a corecta unele erori in introducerea datelor sau pentru a determina accesul utilizatorului.
Baza de date este securizata, si nu poate fi accesata direct de utilizatori.

Backup si recuperarea de date

Sistemul efectueaza operatiile de back-up automat la un interval stabilit de catre utilizator si verifica baza de date si corecteaza eventualele erori. Operatia de restaurare a datelor (din back-up) se face usor si rapid si poate fi efectuata de o persoana fara pregatire de specialitate in informatica.

Tolerarea erorilor si robustetea sistemului

Atunci cand sistemul este folosit in retea, utilizatorii sunt anuntati de o eventuala problema in functionarea acesteia, iar iesirea din aplicatie se face usor si nu afecteaza datele introduse in baza de date.

Suport, infrastructura, mentenanta si strategia de actualizare (update)

Actualizarile sunt planificate din timp si utilizatorii anuntati in prealabil, se vor specifica modificarile fiecarei versiuni si masura in care acestea modifica datele existente in baza de date.

Specificatii tehnice
Sistemul este bazat pe arhitectura client-server pentru a asigura un raspuns rapid si un trafic de retea redus si este configurat in functie de utilizarea acestuia – monopost sau retea.